Saturday 19 March 2011

CERPEN : SETENGAH ABAD


Syukur cerpen terbaharu aku dah kuar dalam majalah Nur edisi April 2011. Cuma ada yang kurang ralat yang berlaku dan mengecewakan aku selaku penulis kisah itu...aku beli lepas tgk Hikayat Merong Mahawangsa kelmarin (Rabu). Masa nak tunggu kakak aku datang ambil, aku pun selak sehelai demi sehelai. Lepas part cerpen aku tengok nama orang lain maknanya cerpen aku tak 'berjaya' lagi. Tajuk sama. Aku fikir 'eh, sama pulak tajuknya dengan cerpen yg aku buat'.

Lepas itu aku baca sikit. Eh, nama watak dia Aisha (sama mcm cerita aku) dan lepas baca punya baca...SAH! Memang cerpen yg aku hantar dah lamer duuuluuuuu.... nama aku bertukar jadi Ramli burger....(taklah Ramli ....). Sepatutnya benda mcm ni tak terjadi kan. Dulu puisi aku pun sama gak Norrehan jadi Jamaliah (yg ni nama bapak samer)....

Aku dah hantar emel kpd editornya sebab kalau salah eja boleh aku terima lagi TAPI nama pompuan jadi lelaki....ini sudah lebih...:(

Sedih...sedih....sedih.....

No comments: