Friday 4 March 2011

BOUNTY CANDY

Beberapa tahun yang lepas, kenalan abah yang baharu pulang dari obersea bg sebotol candy kepada kita orang. Maklumlah candy dari luar negeri kan....so ada beberapa pembalutnya yang aku simpan dalam novel sebab cantik. Ada satu jenis yang memang sedap rasanya dan aku masih ingat dengan jelas dan terang bagaimana rupa plastik tersebut.
Hendak dijadikan cerita, pada Sabtu yang lalu semasa aku, mak dan angah sibuk membeli kain ela (untuk aku jer sebenarnya) di Jakel dan Kamdar kita orang singgah kat sebuah pasaraya yang terdapat di Jalan TAR. Kita orang memang tak pernah masuk ke situ pun tetapi nak cari sesuatu masuklah ke kedai tersebut. Banyak barangan yang ada...jalan punya jalan sampailah ke bahagian cokelat (chocolate) tapi disebabkan baharu je aku beli satu maka tak adanya nak beli lagi nanti jadi pameran dlm peti sejuk tu.
tiba-tiba....
-
-
-
-
-
-
-
-
aku terpandangkan candy yang sedap tu....
Bila aku dekat ke sana memang sah! Itulah candy yang aku makan dahulu. Haha rasa terus nak beli tapi.....
-
-
-
-
-
Mak ai!!! ada tapi lagi....hahahaha sekali tengok harga sepeket tu
RM27.50 @ RM27.90 (aku pun dan confuse yg mana satu)....
Sepeket! RM27 lebih! Tengok pula botol yang pernah aku dapat dulu...terus tertelan air liur sebab satu botol yang sedang-sedang RM99.50! Jom tengok kisah dari mana munculnya candy tersebut.....
Mars, Incorporated is a worldwide manufacturer of confectionery, pet food and other food products with US$30 billion in annual sales in 2008, and is ranked as the 5th largest privately-held company in the United States by Forbes. Mars, Incorporated was founded by Franklin Clarence Mars in 1920 which makes mostly chocolate candy. His son Forrest Edward Mars, Sr. was the driving force of the Mars candy empire. Forrest Edward Mars, Jr. is the eldest son of Forrest Mars Sr.

Bounty Candy
Bounty was introduced in 1951 (UK/Canada). It has a coconut filling enrobed with milk chocolate (sold in a blue wrapper) or dark chocolate (sold in a red wrapper)
Produk luar negeri sampai sini terus jadi mahal berdentum. Tak jadi nak beli tapi aku akan beli juga nanti! Cuma sekarang aku kena semak dulu bahannya sebab kalau dr gelatin ada 2 sumber kan. Kalau gelatin sayuran selamatlah aku nak merasa tapi kalau dari sumber haiwan was-was pulak takut ada gelatin B.A.B.I!!
nilah gambar bungkusan candy tu....

peket kecil pulak...






Yummy!!!

coklat berisi kelapa parut

Ni produk lain dari syarikat yang sama




No comments: