Thursday 28 October 2010

MASUK MEETING?

Hari ni tak pasal2 aku kena masuk meeting pengurusan kewangan dan akaun yg selalunya dihadiri oleh Pengarah Jabatan dan Ketua Kerani Kanan (CC). Disebabkan CC masuk spital sebab pregnant udahler keje2 dia aku yg handle (paksarela tau!) meeting ni pun aku kena gak. Seram sejuk badan aku sebab kita ni siapa kan...dorang staff lame dan berjawatan pengarah (rasa diri ni kecik sesangat!).
Tambah plak aku ni kerani biasa yg masih dlm tempoh kontrak lagi...memang tak masuk diakal. Ada akak tu kata bukan aku yg sepatutnya pergi meeting tu. Big Boss aku lak sms pegawai kanan soh aku masuk meeting tu sekarang (dlm kul 12.15tgh). Terkejut tahap gabanlah. "Saya kena pergi ke?" soklan yg aku tanya kat pegawai tu, Pn.Z.
Mulalah tak senang duduk sebab kalo boleh aku tak nak pergi...kalo dorang tanya aku nak jawab ape kebendanyer???
Lastnye aku pergi lah gak dengan ditemani Kak Faezah (kebetulan dia nak anta surat ke tgkt 16). Aku minta dia temankan jadi pergilah kami dua orang. Nak masuk ikut pintu depan sure sume orang tgk aku nanti. Malunyer aku!! Kita orang pun ikut alan belakang...bukan jgn pandang belakang eh...big boss dah tercegat dekat situ tunggu aku...
"Kenapa lambat jom masuk..."
"Nanti kalau dorang tanya saya nak jawab apa?"
"Tak per,awak masuk jer saya kan ada. Nanti saya jawablah"
Ikut pintu belakang pun orang pandang gak...apa lagi tgk muka aku bukan CC yg sepatutnya ada. Perjalanan meeting pun dah separuh jadi mane point penting aku ambil gak terutama yg melibatkan bidang kerja aku (sebenarnya CC punya tapi dia serah kuasa kat aku...kes paksa rela gak nih!)
Dengar jer apa dorang nak cakap dan kul 1.20 meeting tamat. Cepat2 aku turun bawah (kat jabatan aku semula)...lemas aku tunggu kat situ lame2...tapi ada yg buat hatiku sedikit hepi kot...alah sikit ajer...itu pun sekejap nak buat camne dah ada kat situ aku tengoklah...hehehee ebiarlah rahsia...
K....sekian dulu tuk hari ni aku nak sambung wat citer aku yg dah terbengkalai lamer nih...salam...

No comments: