Tuesday 5 October 2010

HAPPY BIRTHDAY MY DAD!


serius semacam aje abah aku ni...

Tak kisahlah apa pun panggilan yg kita gelarkan kepadanya dia tetap bapa kita dunia dan akhirat. Ada yg panggil abah, ayah, papa, daddy, walid, baba, bapak, abi dll. Hari ni tanggal 5 Oktober 2010 genaplah abah aku 55 tahun....bererti dahcukup perkhidmatannya sebagai kakitangan awam selama hampir 30 tahun. Cuma abah aku sambung setahun lagi jadi tahun depan 2011 baharulah pencen betul2....orang kata tak payah sambung abah aku nak sambung gak kalo boleh nak sambung sampai umur 58 tahun.

Sekarang nak buat kerja pun tak larat ni pulak nak sambung lagi. Abah aku ni lebih tua dari umur sebab daru kecil dah kerja nak sara hidup. Bayangkan umur abah aku sembilan tahun dah kuar cari rezeki sampailah dah 55 tahun ni. Apa tidaknya dia bukan kerja dok dalam opis ada penghawa dingin (ah, sejuknya!!) pakai kot siap tali leher sume tu.... Dia kerja berpayungkan panas dan berbajukan hujan setiap hari (suka2 aku je bg perumpamaan)

Apa2 pun asalkan abah aku sihat tubuh badan dan umurnya panjang dah cukup bg aku sebab belum cukup lagi abah merasa duit gaji aku yg tak seberapa ni...touching lah pulak...:(
Dan kalau boleh abah suruh kita orang (adik-beradik) simpan duit sebab dia ada hajat utk tunaikan umrah bersama-sama. Dulu abah pergi haji atas tajaan Kerajaan Selangor dan majikan abah dan dia rasa nak pegi lagi ke sana. (Org selalu cakap sesiapa yg pernah k sana pasti hatinya menggamit utk kembali kesana lagi) Samalah dgn abah aku....semoga doa dan harapan kami dimakbulkan Allah s.w.t dan segala usaha kami ke arah itu akan dipermudah oleh-Nya.

Aku pun teringin nak ke sana sejak tengok drama bersiri Cinta Madinah (lakonan Wardina, Zul Yahya, Hamidah Wahab, Syukrie Hashim, Zazleen Zulkifli, Normala Omar, Zulkiifli Zain) bagaikan terpanggil utk menjejakkan kaki ke sana. Entah bila akan meadi kenyataan....seoronk tengok dia orang berlakon di sana dan dan dalam masa yg sama boleh beribadat sekali...alangkah beruntungnya mereka....semoga doa kami sekeluarga akan diperkenankan oleh-Nya.....doakanlah kami sekeluarga....amin

No comments: