Thursday 28 July 2011

LUPAKAN NOHIN SEKEJAP

Inilah cover buku kanak-kanak aku yang pertama! My 1st baby!

Baharu tadi aku dapat panggilan dari Kak Ecah, editor buku kanak-kanak di Buku Prima. Mula-mula cuak juga sebab suaranya tidak biasa di pendengaran telinga aku. Lepas diberitaahu baharulah lega sikit. Kak Ecah beritahu buku siri Nohin sudah siap dicetak. Juga bertanyakan tentang surat perjanjian yang dipos tempoh hari.

Kak Ecah juga bertanyakan sama ada aku nak datang sendiri ambil buku tu (penulis dapat beberapa salinan percuma) ataupun dipos. Aku duduk di Kg.Pandan jadi memang jauhlah nak ke Shah Alam semata-mata hendak ambil buku tu. Jadi aku minta pos kan sahaja buku tu.

Kak Ecah juga maklumkan akan siri kedua Nohin yang telah aku hantarkan kepadanya tidak lama selepas siri pertama dipersetujui unti diterbitkan. Mungkin dalam masa empat lima bulan tak akan ada siri kedua Nohin tu dan aku pun faham. Giliran penulis yang lain pulak lah kan! Cuma pesan Kak Ecah supaya aku meneruksan untuk siri-siri yang berikutnya.

Siri ketiga dah hampir siap sebenarnya dan rangka cerita pun aku dah karang. Buat sementara waktu tu siri Nohin tu aku lupakan sebentar dan berkalih kepada cerpen pula. Cerpen raya tak tahulah berjaya atau tidak diterima pihak penerbitan. Sekarang aku sedang menulis cerpen untuk satu pertandingan di laman web anjuran salah sebuah penerbit buku yang agak dekat dengan aku.

No comments: