Tuesday 25 January 2011

FILEM DI RUMAH : 3 1/4 FILEM

Apa yg 3 1/4 tu kan...alkisahnya kelmarin masa aku balik keje adik dgn akak tu sibuk tgk citer Damping Malam. Aku sampai rumah dalam 11 lebih tau2 dah nak habis jer citer tu....
Lepas tu adik aku pulak buka citer Magika yg aku tak sempat nak tengok kt panggung....best gak filem ni. Memang satu idea yg superb! Lagu2 dia pun banyak yg menarik

Tak cukup kita orang sambung satu lagi filem walhal esok aku keje paga (hari Senin)...boleh pulak sambung-menyambung kan...lambat bangun mesti abah aku bising...cotcet-cotcet (hehehe!). Aku tahu citer agak berani dgn pemakaian para pelakon wanitanya tapi kat luan tu ramai yg macam tu so biasa jer...tambahan pula ada adik praktikal tu dah tengok kat panggung dan citer kat aku macam mana kisahnya.
Tapi yang paling best dalam filem ni ialah tengok watak Ashraf Muslim jadi orang alim. Kat luar pun korang tentu tahu dia belajar ilmu agama di Darussyifa milik Dato' Harun Din. So watak dia memang terkesan di hati aku dan adik aku. Soooo sweeeeetttt.....rasa nak tengok lagi citer tu. Watak yg lain tu Farah, Liana dan Diana pun tak kurang hebat. Beruntungnya kalo dapat calon ...... yang macam tu kan...kan....kan.... walaupun beragama dia tak lah kuno dan kekampungan sangat.

Sweet kan...yg sebelah tu rasa nak lempang jer...huhuhu

Cuti-cuti cinta ni pulak baharu tengok malam tadi. Tak adalah best mana sangat pun dan bagi aku tak sesuai dijadikan filem kerana temanya sangat simple. Tak ada mesej pun yg nak disampaikan. Baik buat drama kat tv jer dari bikin filem. Nasi lemak 50 sen......tu jer yg disibukkan sebagai dialog.

Ngangkung pun dah tgk (panggung/rumah)...Rapunzel (betul ke tak yg kartun rambut panjang berjela tu) pun aku dah tengok...apa lagi yang tinggal untuk ditengok malam ni...

No comments: