Wednesday 4 October 2017

HARI GAJI - SEPTEMBER 2017 & KISAH SEANTERO (BHGN 2)

Pada 11 Oktober yang lepas aku dapat bungkusan yang diletakkan dalam almari baju aku. Terkejut juga sebab rasanya aku tak ada beli apa-apa secara online. Sekali tengok nama dari Pn.Maheran. Aik, Pn.Maheran dah balik dari Mekah ke! Alhamdulillah dah selamat pulang. moga mendapat haji yang mabrur hendaknya.


Bila buka, rupa-rupanya aku dapat oleh-ole dari Tanah Suci. Sejadah yang comel ni dan mungkin kebetulan warna kesukaan aku, ungu. Aku dapat dua helai sejadah dan mungkin satu tu cikgu nak suruh aku bagi kat adik kot. Cikgu Maheran juga pernah mengajar adik aku.



 
Yang ni pula, buah-buahan yang aku beli dari jabatan lain.



BUAH KEGEMARAN AKU...BLUEBERI
 


STRAWBERI DAN SAMBIL DOK SNAP GAMBAR SAMBIL LAYAN GAG CONCERT
MERAHNYA MAK NGAH!
 

BUAH ANGGUR YANG RANGUP...KRAP KRUP BILA MAKAN
NI CINCAU YANG AKU BELI MASA HARI JUALAN KEDUA DI HARI GAJI
NI PRODUK KELUARAN MUSLIM KATANYA DAN AKU MEMANG DAH LAMA CARI CINCAU NI. DULU MASA KECIL SELALU BUAT AIR CINCAU MASA BULAN PUASA
Kebetulan air reruai (booth) yang jual produk cermin mata dan boleh check sekali. Aku memang nak tukar cermin mata pun sebenarnya dan bertangguh-tangguh dari hari ke hari. Lepas tu Kak Malisa kata kat Pandan Kapital pun ada kedai cermin mata yang but jualan murah. 

Masa rehat kita orang pergi kedai tu dan terus buat cermin mata. Murah jugalakh tapi disebabkan masing-masing punya cermin mata terlebih power kenalah tambah duit. Petang tu dorang dah telefon suruh datang ambik.




CANTIK TAK...BINGKAI WARNA UNGU GITU!
 





 Mula-mula pakai memang agak pening kat bahagian kiri dan biasalah akan ambik masa sedikit untuk disesuaikan dengan mata kita.

No comments: