Tuesday 13 September 2011

BAHASA: SALAH GUNA BAHASA

Macam tak percaya saja bila ada kesalahan yang tidak sepatutnya berlaku dalam surat rasmi tak kira di jabatan ataubahagian mana sekalipun. Tambahan pula, kerja aku berkitan dengan surat jadi bila ada kesalahan begini tergelak lah aku. Bukannak kata aku buat sempurna cuba benda ni penting dalam surat rasmi. Jon tengok sedikit sebanyak apa yang aku jumpak. Kalau ada yang salah silalah beritahu aku yer... jom semak


ada ke perkataan untuki?

KSN di


Cadanga


haha...bangalo


ke 27 sepatutnya jadi ke-27. Tanda sempang tu dah ditelan kot


sejak bila Unit jadi Yunit dalam bahasa Melayu nih?


Bolih???


Sekarang olih??


Yang betul Parkir kan!


Gulung2 sekali aku gulung korang baru tahu


Beserta @ Berserta


Pecen ya para hadirin bukan Pencen...:-)


Bolih


Terlebih 'e' lah pulak


Trafik jamp???


Dipinda. Aku tak berapa pastilah yang ni...


Nasib baik tak jadi Pegawai Kunang2

No comments: