Thursday 19 August 2010

HARI KIDAL SEDUNIA




buku
pen
tetikus komputer


pembuka tinpisaupembaris

Hari Kidal Sedunia 2010 dh pun berlalu pd 13 Ogos yg lalu. Di luar negara memang ada sambutan utk hati tersebut cuma di negara kita perkara itu bukanlah sesuatu yg penting utk diraikan...barangkalilah. Di atas tu adalah barangan yg dibuat KHAS ingat yer khas utk orang2 yg kidal seperti aku ni. Barang2 tersebut aku ambil drpd online shop di luar negara sebab di Malaysia susah nak jumpa kedai macam ni. Setahu aku ada sebuah kedai di Petaling Jaya dan harganya agak tinggi sebab diimport drpd luar negara.

Mereka ni di antara yg kidal tapi berjaya di dlm lapangan masing2 seperti Putera William, Marilyn Monroe, Leonardo da Vinci, Jimi Hendrix, Martina Navratilova and Nicole Kidman, Angelina Jolie, Brad Pitt, Bill Gates, Albert Einstein, Barack Obama, Mawi (dulu ada lah kot), Ina Naim (berjaya setelah musibah dtg menguji), Norrehan (hehe....perasan je lebih!)

Tak ada yg beza sgt pun kecuali bhgn otak mana yg lebih dominan berbanding dgn orang normal. Walau bagaimanapun, ada juga masa2 tertentu yg aku hadapi kesukaran utk menggunakan peralatan yg digunakan oleh manusia normal yg lain terutamanya kerongsang (brooch), pengupas kulit buah (peeler), pembuka tin, dan penyagat. Barang2 lain tak ada masalah.
Itulah keunikan dan kehebatan orang kidal ni yang mana mereka dpt hidup di dalam dunia yg dikelilingi oleh orang yg bertangan kanan TETAPI orang yg bertangan kanan belum tentu dpt hidup di dunia orang kidal. Betul tak? Chaiyok..chaiyok!!



No comments: