Wednesday 17 February 2010

100 MUKA SURAT

Aku nak jadi macam dia orang ni lah!!!



Bagaikan tak percaya aku dah menaip sebuah cerita hingga 100 muka surat. Sebelum ni aku memang tak ada keyakinan untuk menulis sepanjang itu. Aku sendiri tak sangka akhirnya berjaya juga aku lepasi halangan yang aku ciptakan sendiri.

Aku dah terbiasa menulis cerpen yang tidak memerlukan cerita yang panjang berjela-jela. Watak yang sedikit, jalan cerita yang ringkas dan padat serta lebih kurang lima ke enam muka surat dah cukup untuk menghasilkan sebuah cerpen. Berlainan pula dengan novel yang panjangnya berjela ke ratusan muka surat.

Cuma bila dah siap kena melalui pula proses 'pemeraman' karya dan diedit kembali sebelum boleh dihantar ke mana-mana penerbitan. Semoga hasil usaha aku ini akan membuahkan hasil.

Jika novel remaja ini berjaya diterbitkan tidak mustahil untuk aku mencuba lagi dengan idea dan pengolahan yang lebih baik. Belajar dari pengalaman...insyallah

No comments: