Monday 11 November 2019

OLE-OLE DARI VIETNAM, TAKLIMAT PEMBUKA PETI - 13.11.2019 & JPB

13.11.2019 - OLE-OLE DARI VIETNAM

Dah bsetahun nak bagi kat aku tapi asyik tek tererempak sahaja dan bila dah berjumpa tak bawa pula benda yang diberi kepada aku. Kak Malisa nak bagi oleh-ole dari Vietnam. Ada juga terjumpa masa aku dan Kak Azie singgah bersarapan di Restoran Sembang Santai dan Kak Malisa bersama geng PPH dia. Akhirnya dia berkesempatan bagi kat aku kat situ juga sebab dah lama dia nak bagi kat aku katanya. 

Jom tengok, apa yang Kak Malisa bagi kat aku ni!

BUKAN DUIT RAYA TAU!

FRIDGE MAGNET DAN SEPEKET KOPI VIETNAM. KOPI VIETNAM BUKAN KATANYA SEDAP KE?

TERIMA KASIH KAK MALISA. INGAT JUGA DIA KAT AKU WALAUUN SEKARANG KITA ORANG DAH TAK SAMA JABATAN LAGI.

Aku solat kat surat di Tingkat 16 dan di aras ni memang ada tempat solat yang berdekatan dengan Bilik Mesyuarat (penglibatan agensi lain, Ahli Majlis dan orang awam) Aku dah perasan ada seorang tu yang selalu macam nak cari pasal dengan aku. Aku elok-elok letak stoking kat sebelah kerusi kat gambar bawah ni (kat TEPI tau!!!) dan agak jauh sikit daripada dua buah kerusi tersebut. 

Bila aku dah sudah solah dan pakai tudung, tiba-tiba aku tengok stoking aku dah duduk bawah kerusi macam gambar bawah ni.


Tak elok lah buat macam ni, kot ya pun nak susun kerusi tu kan! Lagipun tak kan lah tak nampak stoking kat situ. Beberapa kali juga stoking aku dibuat macam ni oleh orang yang sama. Bukannya muda lagi, dah tua kot rambut penuh uban dah. Kalau tak kenal aku pun tak apalah, nak menyombong pun suka hati lah (sebab aku dah kena dengan dia ni, aku senyum dia buat muka cemberut dia tapi kalau dengan yang dia kenal bukan main lagi berborak kat dalam surau tu). Sejak tu memang aku tak senyum lagi dengan dia.

SENARAI NAMA PESERTA


Mula-mula En.Zul bagi penerangan sebelum disambung oleh Kak Gee berkaitan dengan tender dan sebut harga dan tugasan pembuka peti kepada kakitangan baharu di sini bagi kumpulan B.







BORANG PENILAIAN NI AKU YANG BUAT TAU - AKU CARI DEKAT INTERNET CONTOH SOALAN DAN CONTOH BORANG DARI JABATAN KHP. MULANYA LIMA SOALAN SAHAJA TAPI AKU BUAT ENAM - SURUH EN.ZUL SEMAK DULU - GUNA SEMUA SOALAN TU.
Pening juga nak buat soalan ni walaupun nampak senang kan! Kadang-kadang yang senang tu lah susah nak buat kan! Nak buat soalan ni pun ambil masa sebab tak nak soalan ni nampak sama dan berulang sebab nak nak isi nanti kan semua Penolong Pegawai (Gred 29 dan ke atas).


AKU JUGA ADA SALIN NOTA SEBAB ILMU BAHARU JUGA BUAT AKU







NI DAH TAK ADA KERJA NAMANYA...HUHUHU



KALI PERTAMA AMBIL GAMBAR DAPAT DUDUK (SEBAB URUS SETIA KAN!) SEBAB SELALUNYA MEMANG KENA BERDIRI KAN - KITA BUKAN ORANG PENTING YANG NAK DAPAT DUDUK PUN! :)

KURSUS HABIS AWAL DAN SESI PETANG TAK ADA - KAK IZZAH SIAP HANTAR GAMBAR  KUIH SOH TURUN MAKAN... - OK JAP LAGI KITA TURUN EH KAK!

Ni gambar yang dikongsi dalam grup WhatsApp Ukur Bahan.










Ada yang turun sebagai peserta kursus tapi duduk kat tempat kita orang selaku urus setia. Tahulah awak orang lama yang dah naik gred tapi profesional lah sikit kan! Awak sebagai peserta kursus kenalah duduk dan dengar apa yang disampaikan sebab awak tak pernah buat buka peti tutup peti ni. Kak Yam pun pelik kenapa dia duduk kat sebelah kita orang...mingkin dia dah pandai kot....hehehe

Nota kursus yang sempat aku snap sebab kalau nak ambik kat opis memang tak adalah sebab nanti asyik lupalah dan tangguh-tangguh nak minta kat orang yang buat slide presetation ni.







TERSELIT DALAM GRUP WHASAPP LAIN GAMBAR APC TAHUN BILA ENTAH LER - YANG DUDUK DARI KIRI: PN. YATI AHMAD (KETUA BHGN. PS), PN.ZU (BOS JPB).
BARISAK KEDUA DARI KIRI: KAK SHANA (AD), KAK INA NORIZAN (JPB), KAK HAZLIANA (BML) DAN ABG JOE, SUAMI KAK HAWA (JAB KEJ.)
BARISAN KETIGA DARI KIRI: TAK KENAL, YANG BAJU BIRU TU TAK INGAT NAMA TAPI DAH BERHENTI, TAK INGAT NAMA DAN TAK KENAL...HEHEHE

No comments: