Wednesday 21 March 2018

CERITA JPB - 16, 19-23 MAC 2018


 Terima kasih Along (pemandu JPB) sebab belanja nasi lemak ayam yang sedap ni. Moga dimurahkan rezeki yer...



Sesi pengukuran baju korporat bermula lagi. Cuma susah nak dapat tukang jahit yang betul-betul elok jahitannya. Macam tahun lepas baju Kak Ina Norizan ada empat butang sahaja! Gila kau! Baju Kak Malisa rasanya ada enam butang pula. Ada yang ketat dan ada yang gedobok walaupun ukuran ikut saiz badan bukan  ikut baju contoh.


SESI UKUR MASA HARI JUMAAT TAPI TUKANG UKURNYA LELAKI!
Aku dengan Kak Ina Norizan tak jadi nak ukur dan katanya hari Isnin nanti dia orang bawa tukang ukur perempuan. Ada yang cakap ala janji niat kita nak ukur baju. Memanglah tapi niat tu kan tak halalkan cara. Yang pak cik kopiah pun satu, sanggup pula dia nak menengok sebab dia yang catatkan setiap ukuran yang diambil oleh tukang ukur lelaki.

Hari Isnin, sesi ukur baju di Jabatan KHP pula. Ingatkan dah tukar tapi lebih kurang sahaja. Tukang ukur perempuan tapi dia tak reti apa pun..dia ambil ukuran tunjukkan yang lelaki yang tulis ukuran baju kira orang. Sama saja dia pun tengok bahagian yang tak sepatutnya.

GAMBAR YANG DI SNAP OLEH ABG SYED

 



Ni program penanaman pokok yang aku tak terlibat tapi gambar ni dihantar dalam grup WhatsApp JPB, jadinya aku letak sahaja dalam blog ni.


















'
 
Ni program kat SUK yang dihantar oleh Abg Fizal....lagu Jampi yang dikoirkan.

Bilik fail yang dipecahkan semula. Dah elok-elok bilik fail setiap jabatan besar, kau orang pergi kecilkan sampai sempit. Jenuh kita orang nak kemas sampaikan ada barang-barang kita orang 'hilang' sebab masa nak ubah suai bagi kecil dulu. Kita orang yang PT memang tak tahu langsung! Sebab apa-apa hal nak cari fail ke apa memang HANYA PT yang akan turun cari kat Tingkat 6 tu!

Sekarang ni nak pecahkan balik sebab kononya nak buat Unit Registri (macam perpustakaan) pula.


No comments: