Wednesday 8 January 2020

JUALAN GUDANG UTUSAN - 24.12.2019

Tak cukup lagi beli buku hari tu, n datang lagi. Kali ni aku naik motor sahajalah, itupun lepas balik kerja. Gudang jualan ni buka sampai pukul 7.00 malam.

Ambik kau, dia borong punyalah banyak! Tak pasti sama ada troli sendiri ataupun pinjam Utusan punya.


Dah kosong

Eh, ada lagi buku ni....nasib baik boleh beli lagi.

Hari tu siri lain, yang ni siri lain pula. Beli!



Nampak tak buku yang dah bersusun kat belakang aku tu!



Dah petang, tak ramai orang pun.

Bersepah

Untuk aku dan Adik

Rindunya nak beli dan baca Harmoni ni...

Dah pilih tapi sudahnya aku tak jadi beli pun sebab harganya tak turun banyak pun.

Abang Ali dari jauh...

Mana buku mana sampah pun dah tak tahu...dah bercampur-aduk.






Dulu pernah juga beli majalah URTV ni tapi kalau ada artis yang aku minat dan banyak cerita pasal artis tu...baru aku rasa berbaloi nak beli.


Buku berfiksyen Sains

Etanol tu gas kan? Dulu ada dalam subjek Kimia.

Ni bukan buku aku sorang tau! Kongsi dengan Adik sebab ada buku yang dia nak lagi.

Ambik kau, sampai tiga sekali aku beli (kongsi dengan Adik).


Kita orang memang suka beli buku yang sama sebab nak ada hak pada buku tu. Kalau pinjam nanti kena pulang balik.


Sama lagi kan!




Banyak yang aku beli ni antologi cerpen.




Perang Bariga? Nama tajuk pun...tak minat pasal perang-perang tapi sebab buku ni menang Anugerah Sastera Utusan tu yang nak beli tu.






Borongan kali kedua.

Takut ada yang tertinggal, siap buat nota!


No comments: