Tuesday 17 September 2019

JABATAN BAHARU - 1.7.2019 BAHAGIAN UKUR BAHAN (BHGN 2)



Bacaan Yasin di Galeri sempena ulang tahun ke-27 MPAJ pada 1 Julai 2019. Aku join dengan Kak Azie dan bila dah disediakan kerusi, memang kita orang pilih duduk dekat kerusilah kan! Kalau duduk dekat bawah memang kena duduk yang di bahagian depan.






UCAPAN OLEH EN. JOHARI ATLI


DATO'YDP BERUCAP PULA








Lepas tu aku diminta untuk bantu Kak Siti Mariam di Kaunter Pendaftaran sebab ada taklimat di Auditorium. Jadinya lepas baca Yasin, aku dengan Kak Azie terus pergi minum sebab habis pun dekat pukul 9.00 pagi. Lepas minum baru aku pergi tolong dan dapatlah belajar serba sedikit.



KEMAS TEMPAT BAHARU

TINGGALAN ORANG LAMA - KENA TANYA NI NAK GUNA LAGI KE TIDAK?

BANYAK JUGA AKU DAH KEMAS NI

TAK ADA KOMPUTER TAPI ADA LAPTOP JABATAN

FUYOO! TINGGAL MACAM TU JE BARANG-BARANG NI? AKU DAH LAH BANYAK BARANG? HAHAHA



YANG NI BAHARU LAGI DAN MEMANG AKU TAK USIK LAH KAN!
















Aku punyalah kemas tempat aku bagi bersih sampai tak ada sampah langsung. Mana yang boleh aku tinggalkan untuk staff yang baharu, memang aku akan tinggalkan lah macam alat tulis yang ada banyak dan nota sebagai rujukan. 

Kita mudahkan kerja orang lain, Insya Allah, Allah akan permudahkan kerja kita kan! Dulu masa nak tinggalkan Jabatan Perancang Bandar pun aku buat benda yang sama. Kalau boleh memang nak bersih dan kemas untuk orang baharu ambil alih. 

Kat Perancang ada Nota KM yang aku tinggalkan untuk rujukan Kak Zeti dan Salinan Surat-Surat Unit Maklumat kepada Kak Sherry (sebab selalu minta surat atau memo sama yang berulang kali) walaupun masa aku ambil alih tidak sebaik yang aku tinggalkan (pada aku lah, tak tahulah kalau orang lain rasa kerja yang aku tinggalkan tak kemas kan!)

No comments: