Friday 4 September 2015

AUDIT ISO

24.8.2015 akan diadakan Audit ISO untuk fail-fail yang terlibat dengan KM...so seminggu sebelum tu memang haru-biru lah bila dorang nak tengok fail dari Juali 2014 hingga Julai 2015. Ni yang buat aku angin satu badan sebab fail-fail tu baru je seminggu dua ni aku simpan dalam bilik fail. 
Ingat sikit ke! 
Ingat ringan ke! 
Ingat senang ke nak cari satu demi satu rak! 
Ingat senang!!!!

Dah lah aku yang jadi PAR + PT + TA sebab aku yang semak fail tu tengok apa yang kurang. Borang Ulasan KM ada ke tidak? Borang lawatan tapak dan juga Slide Presentation ada tak dalam fail-fail ni? Mana-mana bahagian yang tak ikut prodesur ISO seperti tak ada t/tangan boss ke pegawai ke....nasib baik tahun lepas (Julai 2014) lagi haru-birunya jadi tahun ni aku dah bersedia. 

Mana-mana permohonan yang masuk selepas Julai 2014 aku cuba alert... terus minta boss sign kalau beliau terlupa..rekodkan dalam borang dekat fail dan juga di kulit fail...semak mana-mana yang aku sebut tadi (perkataan yang bold hijau tu). Aku juga buat Jadual Pemantauan Surat untuk rekod peribadi aku sendiri sebab manalah terdaya nak ingat pasal fail-fail tu. Ada dalam kabinet ke..dalam bilik bos ke...kat TA ke...dah simpan dalam bilik fail ke?? Untuk meudahkan aku so pandai-pandailah lah kan janji keje aku senang.






                                                                     

No comments: