Friday 4 March 2022

COVID-19 - KENALAN FB & INSTAGRAM (BHGN 9) - IBRAHIM, HAFIZ KE HAKIM, NOZIR, RADZAK & LAIN-LAIN

MOHD HASSAN 
50 TAHUN / CONSTRUCTION MANAGER (SIGMA CONSTRUCTION COMPANY)
TEL: +44 7515 830259

18.7.2021 - BALIK DARI 'MORNING WALK' KATANYA


AKU JUMPA AKAUN IG DIA YANG LAIN - NAMA PUN DAH JADI LAIN

Katanya dari Malaysia tapi dah jadi warganegara British dan tinggal di Morpeth Northhumberland,UK (entah ye entah tidak ni!). Cakap dia ada seorang nak perempuan umur 7 tahun yang tinggal dengan mak dia, isteri dia dah 2 tahun meninggal. Nama dekat IG dia ibrahimphan41...tak tahulah nama siapa ni? Ni lelaki paling berusia yang aku pernah chat.

Jadinya aku letak nama dia dalam senarai kenalan tu MR.HASSAN. Borak-borak biasa je dah pasal dia pergi kerja, dan perjalanan dia balik ke berapa lama...dah makan ke belum.

19.7.2021 - "You know something inside of me have a feeling of having you in my thought and miss you. Me very favorite part of the day is feeling your arms around me." - Tolonglah kalau nak mengayat pun kan!

Aku ucap Selamat Hari Raya & tak respon pun pada apa yang dia cakap tu. Macam menipu je kan! Kenal pun tidak, lepas tu cakap macam tu!

20.7.2021 -  Dia ucap Selamat Hari Raya juga dan cakap, "I guess you must be asleep, wish you a loving night rest, sweet dreams hope you hae me in it." - boleh pulak cakap macam tu, tak padan dengan rambut dah putih!

21.7.2021 - Dia tanya pasal opis aku jauh tak dari rumah - aku cakap dalam 10-15 minit - tanya aku drive ke? - cakap aku tak boleh drive, takut - dia tanya kenapa aku takut nak drive? Macam mana aku pergi kerja? - jawab pakai e-hailing.

22.7.2021 - Dia cakap, "You seems to be a loving woman and sweet to be with I can't wait for the day to come to us when I can feel the true and beautiful warms in your arms."

23.7.2021 - When I'm wih you, the only thing I want to do is hold you tight, keep you warm and never let you go for I would choose a moment on Earth with you than an eternity in paradise without you, good morning dear."  - amboi, bukan main ayat kau yer!!! masa ni aku tengah tengok Perasmian Sukan Olimpik 2020 (tangguh sebab Covid-19 kan)  

Lepas tu aku bagilah ayat macam ni:
He: I like you
Me: You will stop soon...don't worry!

Dia balas, "Why make such a staement?"
Aku - "Just a reminder. B'coz it's always true
Dia - Why have so much negative thoughts. Have you had such an experience before?
Aku - Kind of.. must think the negatives part also right...
Dia - Life is all about your mindset and wishes do not hae a negative thinking adn wishes and expect good at the end, it never works that way because your heart and thought works together on how you live your life and how your life is build up." Lepas tu di tanya apa yang terjadi dan cakpalah ada pengalaman buruk. Dia tanya bila? Aku pun hantar ayat yang sama ayng aku pernah hantar dekat Nicholas Awang pasal lelaki yang aku pernah kenal sebelum ni. Malas nak taip panjang jadi aku cuba cari balik ayat tu.

Lepas tu dia hantar qoutes berkaitan No secrets, No lies, pasal relationship ni.  "You see to have so much things on your mind and you keep away from me. Well I leave for lunch now. I talk you later. Sweet dreams (masa ni kat sini 10.21 mlm). Lepas tu dia langsung tak ada mesej aku dan senyap macam tu je.

24.7.2021 - Aku saja mesej dia, aku bagi salam je.
27.7.2021 - Aku hantar sticker  perempuan tengah berfikir.

Dalam dua tiga minggu lepas tu, aku nampak lelaki yang sama dekat TV1! Kau rasa! Kebetulan aku tertengok dan perasan dia. Dia boleh cakap Melayu kot! Dia jadi hos untuk rancangan berkaitan ekonomi Islam ke kewangan lah, lebih kurang macam tu. Terkejut gila aku bila tengok! Kau kata duduk luar negara dan chat pun dalam BI, ke orang lain guna muka dia dan chat dengan aku ni?

 MULA CHAT DI IG: 4.7.2021
MULA CHAT DI HP: 16.7.2021 
AKHIR CHAT: 27.7.2021
PANGGILAN: TAK ADA
SEBAB: DIA SENYAP SO AKU PUN SENYAP!

******************************************************************************

HARRY ZAKRI CHIN (REAL ESTATE AGENT) & HAFIZ
TEL.: +44 7551 311654

Aku rasa masa mesej dengan  lelaki nama Harry Zakri Chin (walaupun muka dia sama macam Hakeem yang pilot tu, yang bagi aku gambar dia banyak bercuti ke luar negara tu kan! Tapi lama-lama dapat gambar lelaki kat bawah ni dan cakap nama dia Hafiz. Pulak dah! Tapi aku layan chat dia, dia mesej aku balas. Kalau tak memang aku tak mesej apa pun. Aku diam je sebab dah tahulkan nombor ni daripada orang-orang yang tak betul. Chat boleh percaya jangan!

Chat dengan lelaki bernama Harry ni, dia kata dia duda ada seorang anak nama Hassan dan dorang tinggal berdua.  Baru chat dan cakap nak aku jumpa maka ayah dia. Kau rasa aku nak percaya ke? Kau nak perempuan yang chubby macam aku ni ke?

9.7.2021 - Dia nak tengok gambar famili aku tapi aku tak bagi sebab memang tak ada dalam telefon aku pun. Dia bagi gambar famili dia. Dia cerita dia anak lelaki tunggal, mak ayah dan adik ke kakak dia entah tinggal di Jakarta sementara dia dan anak dia tinggal di England sebab dia kerja kat sana. Lepas tu dai tanya kenapa aku tak kahwin lagi? Aku jawab je Allah dah rancang untuk aku macam ni, jadi aku terima sajalah. Lepas tu tanya dia nak kahwin dengan aku ke?

Dia jawab, "Yes if Allah said that okay". Borak- borak dengan dia macam biasa.

10.7.2021 -  Bila aku nak masak untuk dia dan anak dia? Kat sana sekarang pukul 5.18 petang dan kat tempat aku 12.17 tengah malam. Aku hantar qoutes yang sama aku hantar kat Mr. Hassan.

Lepas tu aku bagilah ayat macam ni:
He: I like you
Me: You will stop soon...don't worry!

Dia tanya aku yakin dengan apa yang hantar ni - aku cakap yelah, aku yakin

11.7.2021 - Dia tanya aku ada relationship sebelum ni?  - Ada tapi lelaki tu dah patahkan kepercayaan aku. Dia tanya lelaki dari sini atau dari tempat lain? Lepas tu dia cakap tak semua lelaki mcm tu, percayalah cakap dia. Dia tak boleh bohong dekat  aku. (alahai, ingat nak percaya ke!). Lepas tu nak call aku sebab nak dengar suara aku. Memang tak ada lah aku nak jawab call!

"Each time I look at your gorgeous face, I feel my heart  melt in your love. I just cannot stop thinking about you. I love you so much honey."

Lepas tu cakap boleh tak jadi mak kepada anak lelaki dia...hahaha. "Am so much in love with you my sweetheart. I want to make a sweet family with you honey. You are the sweetest person I have ever met all my life. I am honored to have you in my life."

Hari-hari dia mesej aku sampai 21.7.2021. Lepas tu 9.8.2021 baru dia chat aku balik. Aku tanya dah lama dia tak mesej aku lepas tu dia kata,"  If you don't want me to chat with you block me now ok." Bila dia hantar gambar dah jadi orang lain! 

Tanya balik aku dah kahwin ke belum? Buka awal dulu dah tanya ke? Ke kau chat dengan ramai perempuan sampai dah lupa yang ni cakap apa yang tu cakap apa...Lepas tu cakap " I wanna let you know that something has being ringing in my heart since first time after I finish chatting with you. You have really touched my heart with your actions."

28.8.2021 -  Dia beritahu yang dia pergi shopping untuk dia dan belikan juga untuk aku. Aku dah agak mesti dia nak alamat aku semua tu macam yang sebelum ini.  Jadi lagi! Dia siap hantar 7 gambar dekat aku tunjuk barang yang dia beli. Mesti gambar tu kat Google kan! Gambar jam tangan, kasut beg tangan, barang kemas dll. Memang tidaklah aku nak percaya lagi.

Aku cakap aku tak pakai semua tu dan tak nak. DIa tanya aku nak apa. Aku cakap aku tak perlukan apa-apa pun. Lepas tu dia diam dan 13.9.2021 dia mesej balik. Sekejap mesej sekejap tak. Dia mesej aku balas, kalau tak memang aku tak ada nak mesej dia pun.
 
Dia mesej: 20,21,25,26, Oct 2021 - cuma cakap hai, apa kahabr, buat apa...tu je
8,14,15,16,17,18,20,21,22,25 Nov 2021 - borak benda yang lebih kurang sana
13, dan hari-hari tu ada lah mesej dalam bulan Dis 2021

Last mesej 12.2.2022 - dia beritahu dia rindu aku...(hehehe tapi maaflah aku tak percaya kau rindu aku pun)

9.8.2021 - DIA HANTAR GAMBAR NI KAT AKU PADAHAL MASA MULA CHAT GAMABR ORANG LAIN...KAN MENIPU NAMANYA TU!

10.8.2021

 MULA CHAT DI FB: JULAI 2021
MULA CHAT DI HP: 23.6.2021 & 9.8.2021
AKHIR CHAT: 12.2.2022
PANGGILAN: HARRY = DEAR, MY SWEETHEART, HONEY, BABY, MY LOVE & 
HAFIZ = HONEY & BABY
SEBAB: HAFIZ = MULA-MULA NAK BELIKAN AKU HADIAH KEMUDIAN DIA SENYAP DAN MACAM BIASA AKU PUN AKAN SENYAP

******************************************************************************

4 PENIPU TERAWAL YANG AKU KENAL


CANTIK  TAK INAI AKU?

RADZAK - PILOT DI UK ADA MESEJ TAPI JARANG & DIA SENYAP AKU PUN SENYAP. MESEJ PUN ASYIK TANYA BENDA YANG SAMA, BOSAN DEH! HIHIHI.... 

 MULA CHAT DI FB:  JUN 2021
MULA CHAT DI HP: 30.6.2021 
AKHIR CHAT: 9.10.2021
PANGGILAN: TAK ADA
SEBAB: DIA SENYAP SO AKU PUN SENYAP!



3 GAMBAR DI ATAS = MUKA SAMA NAMA JE LAIN!

Bila aku tanya dia, dia cakap eh, ye ke? Aku cakap yelah. Muka sama dan dia minta gambar lelaki yang sama dengan dia tu tapi aku tak ingat aku ada bagi dia ke tak. Aku sekali tengok je dah boleh tahu ni lelaki yang sama tapi gatal guna nama lain lepas tu add aku!


NI PUN SAMA - KONON BERKAIN PELEKAT @ SARONG DAN BERKOPIAH TU KAU BAIK LAH! PUN SAMA ADA AKAUN LAIN LEPAS TU NAK CHAT DENGAN AKU. KORANG RASA?

FADHLAN ANDRE
AYAH DARI INDONESIA, IBU DARI JOHOR
34 TAHUN / BELAJAR ENGINEERING DI UK

Putus cinta tahun lepas dengan perempuan UK. Lepas tu dia cakap nak lebih dari kawan dengan aku. Lepas tu dia cakap mak dia suruh bawa balik isteri orang Malaysia dan dia dah janji dengan mak dia. Kau cerita dengan aku sebab ingat aku ke yang kau nak pilih? Memang tak lah sebab kau tak kan cari orang macam aku ni?

MULA CHAT DI IG: 3.5.2021
AKHIR CHAT DI IG: 6.5.2021
SEBAB: DIA SENYAP SO AKU PUN SENYAP! - AKAUN PUN DAH XDE!

TAK RAMAI LELAKI MELAYU YANG CHAT DENGAN AKU. KALAU ADA PUN MESEJ SIKIT LEPAS TU DIAM....


KAWAN CHAT PERTAMA DARI IG  = NOZIR
INDONESIA MEMBESAR DI US / DALLAS ,US
45 TAHUN / CIVIL ENGINEER

Mula-mula aku terlibat dengan dunia chatting, memang terkejut bila dia tiba-tiba panggil aku 'dear'. Tu kan panggilan istimewa untuk orang yang istimewa. Tak biasa dipanggil begitu kan!

Borak punya borak, dia boleh cakap aku ni scammer! Wak lu! Kau tu yang scammer agaknya! Dia cakap macam tu sebab gamabr profil aku tu lelaki, pelakon Korea (aku tak ingat siapa). Rasanya gambar Ravi @ Kim Seon Ho kot. Lepas tu aku tukarlah letak gambar aku kat profil WA aku.

10.5.2021 - Dia cakap dia suka aku, ada perasaan kat aku. "I love you and I can't  sto thinking about you dear. So please accept me as your man and I promise to make you the happiest woman on earth dear."

Aku cakap kita kan baru kenal tapi dia cakap kita dah kenal lama. Setakat seminggu dua @ sebulan dua tu tak cukup lama tau!

12.5.2021 - Aku ucap Selamat Hari Raya kat dia tapi dia tak wish yang sama pun. Dia tak sambut raya kot!

Last mesej pada 14.5.2021 - dia mesej aku bagi salam tapi aku tak jawab dan dia terus langsung tak chat aku dan akaun IG dia pun dah tak ada!

 MULA CHAT DI IG: 28.4.2021
MULA CHAT DI HP: 30.4.2021 
AKHIR CHAT: 14.5.2021
PANGGILAN: DEAR, HONEY 
SEBAB: DIA SENYAP SO AKU PUN SENYAP!

No comments: