Thursday 3 March 2022

COVID-19 - KENALAN FB & INSTAGRAM (BHGN 8) - DANIEL, ABE KELATE , AZMI MIKHAIL

DANIEL
MANAGER DI PETROZCHEM OILFIELD SERICE SDN. BHD. (SOLARIS JLN DUTA)
37 TAHUN / TEL: +60 10-660 7281

Kali pertama aku 'accept' permintaan nak kenal tanpa tengok muka dan sekali bila minta dia hantar gambar, terkejut aku tengok!  Dia beritahu nak jadi kekasih dan bakal suami aku dan aku boleh mesej dia bila-bila masa sahaja. (Ni masa borak nak kenal-kenal dan aku fikir sebab cuma chat saja, boleh lah aku chat dengan dia).

Dia anak tunggal dan bila dia hantar gambar tu aku terdiam dan dia cakap "Can you see me now." "Why are you silent" dan dia terus telefon dan memang aku tak jawablah kan! Lepas tu dia bagi ID Amerika dia dan kejap je lepas tu dia padam sebab tu dokumen peribadi dia katanya. Dia cakap dia nak serius dengan aku. Aduh!

Biasa  borak dengan dia tanya pasal dah sarapan, makan tengah hari, makan malam, makan apa, dah habis kerja, tengah buat apa.

Mesej dia pagi-pagi macam ni
"Good morning dear. How are you. How was your night. What are you doing now. Have you taken your breakfast."

31.7.2021 - Dia tanya aku buat apa / cakap tengah tgk TV / tapi dia kata aku online. Are you chatting with other men / aku tanya kenapa / dia kata betul lah aku chat dgn lelaki lain/ aku ckp aku tak ckp apa pun / you are free to chat millions of men. Don't be fooled or scammed. Keep your chatting on. 

1.8.2021 - Dia beritahu dia kerja ikut kontrak kat sini / aku tanya lps tu nak balik Amerika balik ke? / dia ckp dia nak mulakan hidup baru di sini/ tanya pasal mak bapa dia / jawab dia orang selalu dtg sini tgk dia / ckp aku ambk aksin semalam dan xsihat / terus dia suruh aku makan Panadol Actifast - skrg dia ckp, jgn buang masa / dan kebetulan memang ada jadi mmg aku makan lah / lps tu suruh aku minum jus oren / ckp xde / dia ckp minum je apa-apa jus / dia ckp lagi aku penting untuk dia //

Malam borak lagi dan dia tanya aku dh ok ke / dah ambil Panadol ke? / 
Selalu hantar sticker dekat aku  dan aku balas sticker yg senyum, terima kasih je.

5.8.2021 - Dia boleh ckp I love you kt aku.
13.8.2021 - Dia ckp aku xserius dgn dia dan bila aku tanya pasal agama dia ckp dia xnk ckp pasal tu / 
14.8.2021 - Dia bising sebab aku tanya pasal agama semalam - membebel pula kat aku. Dia ckp jgn tanya kenapa dia masuk Islam, dia solat 5x sehari tak? Itu bukan t/jawab aku. Dia kata dia xsuka bila orang sibuk monitor @ tanya soalan pasal keputusan yg dia buat, dia ckp lagi dia dah berdikari sejak umur dia 16 thn lagi, dia buat 2 kerja dan bayar duit kolej dan universiti dia sendiri. Master dia pun dia bayar sendiri dan skrg PhD dia pun dah nak siap.

Dia boleh ckp agama xmainkan peranan dalam buat keluarga itu bahagia @ jadi berjaya dlm hidup.

19.8.2021 - Banyak sticker dia hantar kat aku.
20.8.2021 - Aku tanya kenpa hantar banyak sticker kat aku - dia ckp jgn komplen, kalau tak suka dia akan henti hantar.
21.8.2021 - Dia bgtau dia xsuka tipu dan skandal / dia ckp aku chat dgn orang lain.  Teruskanlah chat dgn siapa yg aku tgh chat tu. Dia ajak aku jumpa. Dia ckp dia tunggu utk jumpa dgn aku.
25.8.2021 - Dia gi ambil vaksin - aku tanya xambk gbr ke lepas vaksin tu / dia boleh tanya kenapa dia kena buat mcm tu? / lah, aku tanya je kan!

Setiap kali mesej dia akan hantar banyak sticker dan aku pun malas nak tanya. lantak kau lah nak hantar kat aku...

28.8.2021 - dah kul 12 lebih dan dia ckp aku chat dgn  bf @ lelaki kulit putih / dia ckp chat lewat mlm dan xde apa? / aku ckplah aku chat dgn dia juga..lps tu ckp good night - malas aku nak layan.

30.8.2021 - Aku hntr sticker pompuan berniqab / dia tanya kenapa hntr gbr tu selalu / dia kata dia xsuka / bila aku tanya dia ckp dia xnk jawab dan dia xnk soalan2 yang mcm tu.

6.9.2021 - Dia ajak aku jumpa dia kat rumah dia! Kau rasa aku nak pergi ke!
14.9.2021 - Dia ckp aku tak sedia nak jumpa dia.

Lama kelamaan aku jadi bosan sebab cara dia mesej sama je dan bila tanya lebih-lebih nanti dia angin pula. Tak boleh tanya pasal itu ini jadi nak borak pasal apa. Tanya benda yang sama setiap hari. Jadinya aku banyak tak layan mesej dia. Aku baca tapi tak balas sebab tak tahu dah nak balas apa kat dia.

8.10.2021 - If you don't want to see my messages talk me. I will stop texting you - dan aku pun jawab "Am sorry to tell you...can we stop chatting"

Dia jawab Ok - Sorry again
Take care bye
9.10.2021 - You too...take care.



 MULA CHAT DI FB: JULAI 2021
MULA CHAT DI HP: 22.7.2021
AKHIR CHAT: 9.10.2021
PANGGILAN: DEAR
SEBAB: AKU YANG MINTA HENTI CHAT SEBAB TAHU TAK KE MANA PUN KAN! 

***************************************************************************

ABE KELATE (MOHAMMAD)
KERJA SENDIRI (DULU PEMANDU DI TNB) / TINGGAL DI AREA USM, KELANTAN
45 TAHUN / 011 - 7255 8465


YANG TUDUNG PINK TU BEKAS ISTERI DIA

29.7.2021 - Dia tanya aku dah kahwin ke belum? - Aku cakaplah belum. Dia cakap aku comel (ye lah tu kan!) Dia bagi gambar lepas tu padam, bila aku tanya dia cakap dia malu - lepas tu dia ckp kalau nk tgk cakap je nnt dia hantar balik. Lepas tu dia hantar balik (eee malu nyoh raso). Lepas tu dia cakap "Sy suka tgk awak comel..." - aku balas 'Tq"
Dia ckp lagi, "nampak rilek aje sejuk hati...." - aku cakaplah gewa Kelate lagi comel - dia ckp  ye ke, dia xtau. Comel ni no.2, baik tu no.1"

30.7.2021 - Dia ckp ada masa free nk call boleh - aku cakp nanti, WA je dulu, boleh kan - dia jawab OK aje.. Dia ada 9 beradik dan dia yang bongsu. Dia duda ada dua (baru aku tahu!) - aku ingatkan bujang sebab dlm profil tu xcakap pun. Anak yg sulung 14 thn & yg bongsu 9 thn. Dia ckp aku bg gambar tapi xsempat tgk aku dah padam...jadinya dia tgk kt FB Dating tu lah tapi gambar tu kecil, dia ckp kesian2 (kt diri sendiri) - jadinya aku bg lah balik (lps tu padam  balik..hihi)

"Saya suka awak so sweet. Ya Allah" - aku bg emoji senyum tutup mulut je (nk ckp apa lagi kan!). Gambar yg dia hntr semua dia delete balik pastu ckp " tp xpe nk ckp je nnt abg pos le" - Eh, berabang pula!!!

"Nati abe tulis ikot bahso kelate deh. Nati panda ckit2 lg kecek kelate." Lepas tu dii tanya pasal nak call aku boleh ke tak? "Nk sgt2 ckp dgn u ni" Dia beritahu aku ni orang luar pertama yg dia berkawan - aku beritahu suara aku xsedap, dia ckp bukan nk suruh nyanyi pun. 

"Nati free ckp ehh" = aku balas call tu nanti2 lah yer... - dia jawab "cuma tanya ajekan. Ok abg tunggu." Lepas tu suruh aku jaga diri sebab kes Covid-19 tengah tinggi kan!

 MULA CHAT DI FB: JULAI 2021
MULA CHAT DI HP: 28.7.2021
AKHIR CHAT: 30.7.2021

Lepas tu dia tukar nombor baharu.

Dia kata nombor lama tu dia dah tak pakai dah.
31.7.2021 - Awk nk call jap - Alah...nnt xboleh ke. Dia call juga tapi aku tak angkat sebab mak dengan Adik ada, memang kalau dorang tak ada pun memang aku tak jawab. Lepas tu dia minta maaf bila aku ckp famili aku ada. Dah pukul 11 lebih (mlm) dia tgh main karom dgn kawan2 dia.

1.8.2021 - Aku beritahu demam sebab vaksin - dia suruh makan panadol, makan buah2. Dia ckp kalau dia demam dia suka mkn maggie je, aku ckp kalau aku suka mkn bubur.

"Kesian kt awak demam. Ok rehat lh ye" - aku ckp hehehe, tgh rehat lah ni.

2.8.2021 - Dia bgtau dia sunyi sebenarnya sbb tu selalu kacau aku (oooo...kalau tak sunyi tak kacau lah @ chat dgn aku lah yer!). Dia nak juga call dan aku tolak. Dia ckp nak telefon 1x je. Aku ckp "dh ready nnt sy bgtau eh.." - dia jawab "Alright'

Tiba-tiba tanya bila nak kahwim - entahlah
Awak cantik - tunggu org masuk minang kot...hahaha. (Awak cantik = masya Allah)
Yer betul. Awak comel. Sy suko tgk awak - aku ckp awak salah tgk kot...
Nmpk mcm ada campuran (dia ckp aku ada campur Melayu & India) - aku jawab Pakistan Melayu.

Dia ckp bekas isteri ok je dgn dia dan anak-anak tapi cuma tiulaj jodoh setakat tu je. Lepas tu ckp ni pertama kali kawandgn org KL. Dia ckp caro bercakap, tulis msj, suka lah (dia yg suka maksudnya)

MULA CHAT DI HP: 31.7.2021
AKHIR CHAT: 8.9.2021
PANGGILAN: AWAK
SEBAB: DIA SENYAP TAK MESEJ AKU DAN AKU PUN DIAM JE LAH

***************************************************************************

AZMI MIKHAIL 
MALAYSIA (BESAR DI SYDNEY, AUSTRALIA) /  57  TAHUN
FASHION STYLIST IN HAWAII (KATANYA UTK ARTIS)

DIA CAKAP DIA NAK PERGI THAILAND SEBAB ADA EVENT NI

DIA BAGI GAMBAR NI TAPI AKU RASA NI GAMBAR MASA DIA MUDA - SEKARANG DAH TAK BERAPA MUDA, HHMMMM....


3.9.2021 - DIA RAKAM DAN HANTAR KAT AKU...HAHAHA. NAK CAKAP APA PUN TAK TAHU DAH!


Dia cerita dia ada anak tapi meninggal sebab asma pada 2017 (masa tu umur anak dia 8 tahun) dan itu punca dia bercerai. Tak tahulah nak percaya ke tak?. Borak-borak biasa je tanya pasal aku dah kahwin ke belum, tinggal dengan siapa, ada anak ke tak.

19.8.2021 - Birthday dia 18.10.1964 (masa chat kat sini 11.47 mlm dan kat sana 5.33 pagi - katanya)
28.8.2021 - Dia cakap dia suka aku... - alahai, baru chat berapa hari dah cakap suka aku!
31.8.2021 - Dia cakap nak pergi Thailand (ada event) - sebulan katanya. Siap cakap, "Yeah, you're my best friend, I love you. Because you make me feel happy always." - aku cakaplah dia kan banyak bekerja dengan perempuan cantik.

Dia jawab, "Yeah, but you're the one love okay."

1.9.2021 - Dia tengah bersiap untuk terbang ke Thailand
2.9.2021 - Dia dah sampai Thailand. Aku tanya berapa jam nak ke sana & dia jawab 18 jam.

 MULA CHAT DI FB: JULAI 2021
MULA CHAT DI HP: 17.7.2021
AKHIR CHAT: 8.9.2021
PANGGILAN: DEAR
SEBAB: DIA YANG STOP MESEJ DENGAN AKU - SO AKU PUN DIAMLAH!!!

No comments: