Saturday 3 October 2020

BANCI PENDUDUK 2020 - BHGN. 2



Bos aku tak dapat datang - Syira yang gantikan tempat bos (tudung kuning air tu)


Snap dari jauh macam ni lah - bila zoom bukan boleh baca pun! Hahaha!!!


Tengah dok dengar taklimat, tiba-tiba Mama Saidah datang minta tolong susunkan makanan untuk tengah hari. Menu pagi tadi mi gorenag banyak berlebih sebab sasaran awal yang akan datang taklimat ialah seramai 300 orang tai yang datang tak sampai separuh pun rasanya.

Aku pun tolong dan lepas tu terus lepak luar sampailah dia orang keluar untuk makan tengah hari, solat dan lain-lain urusan. Langkah kanan sebab Mama Saidah suruh aku makan di meja VIP (meja penceramah). Lama juga aku tunggu baharu nampak Kak Gee, Wani dan Syira keluar.









Menu Nasi Ayam Penyet tapi aku jamah sedikit saja sebab kenyang pagi tadi dah makan mi goreng kan dengan Kak Gee.

Lepas makan kita orang cari masjid di sekitar kawasan AU2, Taman Keramat untuk solat. Ingatkan datang sekejap saja rupanya taklimat ni sampai petang dan tak bawalah telekung. Mujurlah pakaian yang aku pakai memudahkan aku untuk bersolat walaupun tak bawa telekung CUMA tempat ambil wuduk untuk orang perempuan sangat tak strategik langsung.

Bukan main berpusing tandas + tempat wuduk dan lepas ambil wujud kena pakai tudung untuk ke tempat solat pula dan kena lalu laluan terbuka. Basahlan tudung tu kan sebab kena wuduk. Patutnya tempat wuduk dibuat bersekali atau dekat tempat orang perempuan sebab senang nak jaga auratnya. Nasib baik aku ada bawa tisu lebih sebab nak kena lap kaki pula.








Encik yang ududk tu wakil dari Jab. Perangkaan - dia terangkan lebih lanjut kepada Pegawai atasan kita orang sebab nak sangat pun tak faham - tak tengok sistem Banci Penduduk tu pun!





Saja intai orang depan buat apa tu!!! Huhuhu....

Punyalah payah nak buka aplikasi ni di telefon Android aku.





No comments: