Tuesday 2 July 2019

PBAKL 2019 - 1.4.2019 (BHGN 6)









DAH PENAT BERJALAN, KITA MAKAN PULA SEBAB MASA DATANG TADI AKU TAK MAKAN

NUHA DAH KELETIHAN & KELAPARAN - MASA DATANG TADI DIA TAK MAKAN SANGAT BEKAL


ADIK YANG SURUH SNAP








SEMPAT LAGI BERGAMBAR SEMENTARA NAK TUNGGU GRAB


DAH MACAM ORANG APA PENUH DENGAN BEG SEBAB ADIK AKU DUKUNG NUHA - DIA DAH TIDUR

Lepas dah beli buku mestilah  ada sesi bergambar untuk buku-buku yang dah dibeli.
ADIK PUNYA SEBAB DIA YANG BELIKAN UNTUK NUHA

NUHA PUNYA - ADIK YANG BELIKAN


NURUL PUNYA UNTUK HADIAH HARI GURU


NUHA PUN NAK JUGA TAPI AKU TAK BAGI BELI
UNTUK NUHA JUGA - RM1 SEBUAH

NI BOOTH PERTAMA YANG KITA ORANG SINGGAH SEBAB JUAL BUKU SATU RM1

NI BUKU AKU SEBAB AKU ADA SEMUA SIRI CIK & ENCIK NI

AKU CARI DI INTERNET BUKU BAHARU AIRISZ DAN KELUARKAN JUDUL CIK ISTERI & ENCIK SUAMI. BILA DI PESTA BUKU DAPAT SEBUAH LAGI SEBAB CETAKAN PERTAMA JUN 2019. SIAPA YANG PERGI SANA DAPATLAH JADI YANG TERAWAL BELI & AKU KEBETULAN NAMPAK BUKU DI DI BAHAGIAN  BAKU BAHARU

ADIK PUNYA

LAGI ADIK PUNYA - NAK BAGI ORANG KATANYA

WOW! IMA PUTERI AIR
Aku memang terkejut gila bila ternampak tajuk buku ni sampaikan Adik aku pun pelik. Aku ni dah kenapa melongo tengok buku  kat rak ni? Buku apa yang aku tengok? Inilah buku yang aku pernah baca di perpustakaan di SKTHO dahulu cumanya muka depan tu dah berganti wajah baharulah. Aku sanggup sorok buku ni di belakang rak buku dekat dengan tingkap supaya aku dapat baca buku ni setiap kali kita orang masuk perpustakaan. 

Kalau simpan kat rak  mesti susah nak jumpa balik bila datang di waktu lain. Sebab itu aku sorok jadinya dapatlah aku sambung baca. Dulu nak pinjam buku tak sesenang masa aku sekolah menengah. Dulu manual tak guna sistem berkomputer  dan sistematik kan. Terus aku beli. Terima kasihlah kepada DBP sebab buat cetakan semula buku ini.



SUKA SANGAT DAPAT BELI BUKU NI

LAGI ADIK PUNYA

ADIK PUNYA KE NURUL PUNYA? LUPA PULA

BUKU DI ATAS TU AKU PNYA DAN  KAT BAWAH TU NURUL PUNYA - AKU BELANJA

PENANDA BUKU - BANYAK TAK?

Biasanya akan dapat seorang satu atau dua masa nak masuk ke PBAKL dan kita orang selagi boleh dapat memang akan cuba dapatkan. Lepas tu lalu kat tempat yang tak pernah lalu sebelum ni dan aku minta lebih. 

Adik tu siap tanya berapa banyak akak nak? 
Dia perli aku ke? 
Aku jawab balik berapa banyak boleh bagi?
Semua pun boleh.
Aik!! Tak adalah nak semua nanti dia nak buat apa kat situ - memang dia kena bagi penanda buku tu kat orang ramai

Sudahnya dapatlah banyak macam dalam gambar tu. Adik aku pun dapat banyak juga sebab aku setiap buku kena ada penanda buku sebab tak suka lipat-lipat buku


AKU PUNYA - NI PUN JADI KOLEKSI AKU JUGA
NI SAHAJA BUKU YANG AKU BELI - ANTARA TERSIKIT DALAM SEJARAH AKU KE PABKL


No comments: