Monday 20 July 2015

INDAHNYA MASA KECIL TANPA GAJET


Masa aku kecik-kecik dulu tak sama dengan masa kecik anak-anak buah aku. Sekarang dorang tak de nak beriadah main kat padang dengan kawan-kawan. Cukup ada telefon pintar, Ipad, Tab, PSP dan sebagainya dah cukup untuk mengisi masa lapang dorang (sebenarnya melekakan dorang). 

Dengan game perang, Talking Tom, Candy Crush, Farmville (yg ni aku tau sebab fofular teutama di FB yang mana ada rakan-rakan di FB nak minta' nyawa' utk game dorang kan...)

Dulu aku selalu main lompat getah, baling selipar, rounders (sama ada di padang dan guna bola tenis & kayu @ di ruang legar blog kita orang guna bulu tangkis dan reket badminton), batu seremban, polis entri (sebutan yang betul lain kan!)

Kalau kat sekolah waktu PJ selalu main bola beracun, rounders pun ada juga. Masa rehat pulak selalu main rebut tiang . Budak-budak sekarang tak merasa semua permainan ni dah.Rindu pula zaman kanak-kanak aku... heeeeeee

No comments: