Sunday 7 July 2013

FILEM : KISAH MINGGU LALU - WORLD WAR Z, MAN OF STEEL, BADGES OF JURY & WHITE HOUSE DOWN

Dah lama tak menonton wayang dan pilihannya adalah filem ini lakonan Brad Pitt. Best juga filem ni membuatkan kita terkezut-terkezut juga dengan munculnya zombie secara tiba-tiba.
Seterusnya ialah Man of  Steel yang menceritkan dari sudur peribadi Superman itu sendiri. Dari mana asalnya? Kenapa dia dihantar ke Bumi? Kal-El jadi Clark Kent yang terpaksa menyesuaikan diri dengan atmosfera dan persekitaran di Bumi.
1tst Chinese movie yang nonton di pawagam sebab nak tengok lakonan Jat Li. Kebetulan minggu sudah ditayang di tv cerita Fong Sai Yuk 1 & 2 lakonan Jet Li. Bestlah jugak walaupun tima pergi tu tak ramai orang lagi. Cuma yang kurang bagusnya bila filem P13 ditonton oleh kanak-kanak bawah 12 tahun. Cerita ini memang langsung tidak sesuai ditonton oleh mereka kerana ada beberapa adegan yang memberahikan (amboi ayat aku!)...alah pompuan seksi-meksi.
White House Down ni aku dan adik aku tengok selepas tengok filem Badges of Fury (BoF). Kira back to back lah. Lepas tengok BoF pergi makan dulu sebab perut dah berkeroncong sebelum sambung dengan filem ini yang sememangnya best bagi aku. Tak rugi tengok dan korang rugi kalau tak tengok.

No comments: