Wednesday 28 July 2010

KISAH HARI INI

Ada dua perkara yg bagi aku kelakar terjadi pada hari ini. Bila difikir2 boleh tergelak sendiri. Oh, ya sebelum terlupa entri aku DALAM DILEMA terpaksa aku cabutkan daripada blog ni di atas sebab2 tertentu. Kepada yg dah baca tu kira terlepaslah....
Pagi tadi masa nak kuar gi kerja aku pakai cermin mata tapi nampak kabur jer...puas aku gosok dengan hujung baju aku tetap juga kabur. Udahnya aku pakai juga ke tempat kerja. Aku ni dah ler rabun jauh memang tak nampak orang gamaknya...bila dah dekat baru nak nampak. Itu kira okey lagi yg menjadi masalah bila nak buat kerja lebih2 lagi yg mengadap komputer. terkebil2 biji mata kat depan komputer ngan surat2 yg perlu dikey-in dlm sistem.
Lepas tu aku gi anta surat kat department lain lagi dengan mata yg tak berapa nak nampak ni...waktu rehat aku g Tesco Ampang (tempat wat c.mata ni). Dia (jurujual) tu kata power tak sama. Aku pun balik rumah check sume cermin mata yg ada atas lemari. Nak tahu...rupa-rupanya AKU SALAH AMBIL!
Yang aku pakai dari pagi hingga tengahari tu kakak aku punye...Masyallah berdekah2 aku gelak...Sebelum ni tak pernah pulak tersalah ambil, padanlah kabur semacam. Aku punya power c.mata lagi tinggi drpd yg akak aku punya...TAPI yg best tu aku dapat selesaikan gak sume kerja sebelum waktu rehat dgn mata yg rabun ni...Boleh dapat kredit lah tu kan...
Satu lagi masa nak anta surat utk dipos aku terserempak dgn uncle yg jahit baju uniform utk staff di sini. Aku dari mula kerja sampai ari ni tak pernah ambil ukur badan utk baju uniform ni. Mula2 kata minggu depan..tup-tup orang lain dah dapat baju. Aku melopong tapi tak penting sgt baju tu...(memandai aje aku ni!).
Nak tunggu kerani yg in-charge asyik tertangguh aje...sampailah tadi aku tanya kat ketua kerani pasal baju tu. Dia kata tak apelah terus ambil ukur badan sebab uncle tu dah ada di situ. Seram sejuk aku rasa masa uncle tu ambik ukuran kat badan aku. Selama ni aku jahit baju kat orang Melayu...dulu2 adalah kat asoh tu tapi sume pompuan ni lelaki. Memang rasa SANGAT2 TIDAK SELESA! Nasib baik kejap aje sebab dia dah pro. kan. Zup zap tiga kali ukur terus tulis kat kertas...cepat lah siap...pengalaman tak tak terfikir dalam jangkauan aku pun...walaupun cina tetap tak selesa.
Apa2 pun perkara dah terjadi pun....itulah al-kisahnya...okey babai sebab aku nak gi solat pastu nak balik umah nak g pasar malam nak cari tudung utk baju baharu (baju kerje bukan baju raya) + dah lama tak pergi pasar malam tu...

No comments: