Monday 17 May 2010

SELAMAT HARI GURU 2010!!!

Entri ni memang terpesong drpd tatabahasa...saje je nak tulis mcm tu. Tarikh 16 Mei semakin diingati saban tahun berbanding dahulu. Jasa guru kian dikenang oleh masyarakat. Aku macam biasa awal2 lg dah siapkan hadiah utk cekgu2 kesayangan aku. Kenapa? Sebabnya aku suka cekgu2 aku hargai apa yg aku bg biarpun benda tu tak mahal sgt tapi nilainya yg penting.

Abah aku pernah cakap dekat kita orang (aku ngan adik) untung siapa yg jadi cekgu kita orang sebab tiap2 tahun dapat hadiah drpd anak murid. Sejak aku habis sekolah, adik aku akan jadi posmen utk hantar hadiah aku kat cekgu2 di SMK Datok Lokman tu. Dan seperti biasa akan ada soalan wajib yg diaorang akan tanya. Antaranya...

1. Kakak awak buat apa sekarang?
2. Dia keje kat mana?
3. Dia keje kat Jusco lagi ke?
4. Dia tak nak sambung belajar lagi?

DAN yang terbaharu sekali sejak tahun lepas....BILA KAKAK KAMU NAK KAHWIN?

Camner nak kahwin calon pun tak ada lg...nantilah bila dah sampai masa dah jumpa seseorang tu aku mesti bagi kad jemputan siap hantar sendiri kat cekgu!!! Tapi siaplah hadiah yg besar2 ek...hehehe


Untuk mereka yg pernah mendidik aku...terima kasih yg tak terhingga aku ucapkan terutama kepada mereka yg masih ambil berat terhadap aku dan menyokong minat aku dlm bidang penulisan....

Mereka ialah:-
HILANG TANPA JEJAK
  • PN. ZARINA-CEKGU TADIKA
  • PN.HALIMAH-CEKGU DARJAH 1
  • PN.HUSNA -CEKGU DARJAH 2
  • EN.FAISAL-CEKGU DARJAH 2
  • PN.ROKMAA-CEKGU BM FORM 1-2
DAH BERPINDAH
  • EN.SAFRI- CEKGU DARJAH 6
  • USTAZAH LAILA-CEKGU AGAMA FORM 1-2
  • PN.ASNOR-CEKGU MATH FORM 3
  • USTAZ AZMI-CEKGU SEJARAH FORM 3
  • PN.IZUANI-CEKGU PRAKTIKAL BI FORM 4
  • DATIN NURITUL ASHIKIN -CEKGU BI FORM 4- 5
  • PN. NOOR HANA -CEKGU BI FORM 1-3 & FORM 6
  • USTAZAH ASLINA-CEKGU AGAMA FORM 4-5
  • PN.ASYRIYATUL AKMA-CEKGU EKONOMI FORM 6 (walaupun dia)
DI SMK DATOK LOKMAN
  • PN.WAN NAZLAH-CEKGU KH FORM 1-2
  • PN.LOKE LEE LIN-CEKGU GEOGRAFI FORM 1-2
  • EN. LAM KOK HONG-CEKGU SEJARAH FORM 1-2
  • PN.ZAINORRAINI -CEKGU BM 4-5
  • PN.ONG MENG SENG -CEKGU SEJARAH FORM 4-5
  • PN.ROZITA-CEKGU BIOLOGI FORM 4-5
  • PN.JEEVA- CEKGU MATH MODEN FORM 4-5
  • PN.RUBIAH-CEKGU MATH TAMBAHAN FORM 4-5
  • CIK AZILAH-CEKGU FIZIK FORM 4
  • PN.NORLIZAH-CEKGU FIZIK FORM 5
  • PN.MARIA BEE-CEKGU KIMIA FORM 4-5
  • PN.MAHERAN-CEKGU KH FORM 2 & EKONOMI FORM 6
  • PN.NORMAH- CEKGU BM FORM 6
  • PN.VIJAYA-CEKGU SEJARAH ASIA TENGGARA FORM 6
  • EN.VALUSAMY-CEKGU SEJARAH TAMADUN DUNIA FORM 6
  • EN.ZAHANORDIN-CEKGU PENGAJIAN AM FORM 6
Dan kepada mereka yg tidak aku tuliskan namanya di sini tidak bermakna aku lupa dgn mereka kerana jasamu tetap ku kenang hingga ke akhir hayat...SELAMAT HARI GURU 2010!!!




No comments: