Wednesday 5 August 2009

KHUTUB KHANAH 1

Exam paper SPM 2002

Artikel mengenai Angkasa-1 pertama negara.
Excited nak kumpul tapi bukan sume yg aku baca pun


Kenangan semasa mengikuti Program Khidmat Sosial Negara (PKSN). Budak2 selepas aku kena pergi Program Khidmat Latihan Negara (PLKN) hua3... kat sini juga akuydapat keluarga angkat yg masih berhubungan malah dua tahun sudah aku bawa sume family aku ke Sabak Bernam bertemu mereka cuma abah angkat aku aje tak ada dah ...


Buku Sejarah Hang Tuah yg mak aku jumpa masa dia kerja dulu terbitan 1967 dan bahasanya masya-Allah bikin fenin kepala daa... terbelit-belit nak membacanya. Kadang2 nak cerita pasal si pulan jumpa si pulan aje tapi ayat tiga, empat baris panjangnya. Itulah pengaruh bahasa Sanskrit. Aku pernah cuba baca tapi masa awal2 masuk sekolah menengah dulu rasanya kalau aku baca sekarang insya-Allah lebih faham kot.


Semasa mengikuti simposium di Hotel Prince and Residence, Kuala Lumpur masa Tingkatan Enam Atas Sastera. Memandangkan SMK Datok Lokman merupakan anak angkat kepada Yayasan Pendidikan Cheras (YPC), 10 orang pelajar kelas aku terpilih utk pergi ke sana. Patutnya 10 orang tapi ada sorang kawan kitaorang Mad Noor sibuk cari blazer udahnya dia kena tinggal sebab kitaorang naik kereta cikgu dan terpaksa pergi ke YPC naik bas plak bersama budak2 sekolah lain dan pelajat dari sekolah aku jer yg pakai blazer so nampak grand sikit padahal kitaorang pun tak berapa faham pasal pambentangan kertas kerja yg dilakukan oleh cendikiawan2 kat atas pentas. Pasal budal taki kitaorang dok sakat dia lepas tu... Huahuahua....

No comments: