Wednesday 29 June 2022

MASUK RUMAH BAHARU - 27.6.2022 (BHGN 3) + BELI MESIN BASUH SERTA PETI AIS

JUMPA GAMBAR MASA PERGI MPR 2002 & YANG INI AKU BERGAMBAR BERSAMA ABANG FAISAL TEHRANI (PANGGIL ABG FAISAL MASA KURSUS NI) - 20 TAHUN YANG LALU

ZAMAN AKU KURUS - NI BERGAMBAR DEKAT RUMAH ARWAH MAK TOK MASA RAYA & ARWAH ABAH MASIH ADA LAGI...


MASA MANDI-MANDA DI DESA WATER PARK - TEMPAT NI PUN DAH DITUTUP

BAHAGIAN BELAKANG DAPUR NI AKU LETAK BAHAN-BAHAN PENCUCI SAJA DULU

DARI BALKONI

Aku punya leka mengemas sampai tak sedar dah nak masuk waktu Maghrib dan cepat-cepat aku nak solat Asar. Masa tu pula Mr.A telefon dan aku beritahu telefon kejap lagi sebab nak solat.

Masa solat tu tiba-tiba rasa sedih dan aku menangis, lepas tu Mr.A telefon lagi (video call lagi) dan dia ada kat rumah kawan dia (dekat situ juga) dan memang dia nampak aku menangis, terus dia cakap "______ (panggilan manja lah kan!), jangan menangis, lepas mandi saya pergi sana." Aku memang tak nak menangis depan dia tapi air mata ni tak boleh ditahan. Lagi aku tahan lagi laju dia turun. Aku lap lah air mata aku, cakap tiba-tiba rasa sedih, lepas tu nangis. Dia ulang balik apa yang dia cakap tadi tapi suaranya lebih tebal (bukan tegas @ keras) , dia cakap lepas mandi dia datang sini jumpa aku. Bila aku dengar dia cakap macam rasa cair pula. Mungkin dia kasihan dengan aku agaknya!

Yelah kita kan dah duduk seorang diri dan ni malam pertama aku sendirian tanpa famili aku, siapa yang tak rasa sedih. Aku bukan budak hostel @ asrama yang dah biasa tinggal berjauhan dengan famili masa sekolah dulu. Aku budak yang memang duduk dengan famili, dah besar dan bekerja pun masih duduk dengan famili sampai dah tua macam ni pun, mestilah rasa lain kan! 

Dulu boleh tengok tv sama-sama, borak dengan Adik aku, tengok Running Man sama-sama dan bergelak ketawa dengan dia dan sekarang tak ada lagi semua tu, memang sangat-sangat terasa kot! Kalau anak buah aku si Iqa tu ak apalah, dia memang dari kecil dah biasa duduk kat madrasah, jauh dari famili dan sekarang pun dia tak duduk dengan famili sebab tempat kerja dia ada sediakan rumah sewa. 

Aku masa nak sewa bilik pun berfikir, boleh ke aku tinggal dengan orang lain, nak kongsi bilik air, tandas, dapur dengan orang yang aku tak kenal. Aku memang tak biasa tapi sebab dah terpaksa memang tak boleh nak buat apa kan! Sekarang dah duduk sendiri tapi sorang-sorang pula!

Alah bisa tegal biasa kan! Insya Allah aku boleh tapi kena ambil masalah! Bukan mudah nak sesuaikan diri hidup seorang diri, semuanya sendiri....uuuwwwaaaa!!!!!

DAH MALAM DAN KESEORANGAN, TIADA TEMAN DI SISI

BENTANGLAH TOTO UNTUK TIDUR DEKAT RUANG TAMU - SITU SAJA YANG ADA KIPAS...HIHIHI

2.6.2022 - DAH SAMPAI MESIH BASUH DAN PETI AIS. AKU BELI DENGAN AUNT CINA YANG MAK AKU BIASA BELI BARANG JENAMA SINGER.

Masa nak beli semalam, aku ajak Adik. Mulanya peti ais tu nak beli yang satu pintu tu tapi dia cakap banyak aksesori yang tak ada (Adik WA dengan Aunt tu). Bila pergi tengok sendiri kat kedai dan bandingkan harga + dengan pendapat Adik dan Aunt SINGER tu, aku putuskan untuk beli sahaja peti ais yang dua pintu. Mesin basuh pula yang 8kg dan dua-dua jenama SINGER lah.

Masa borak tu, Adik cakap pasal aku nak kahwin (aamiin yan rabbal alamin), Aunt tu tanya orang mana. AKu terus gelak sebab tak tahu nak cakap macam mana. Adik ckap bukan orang sini, orang 'oversea' dan Aunt tu teruja bila dengar. Aku cakap dia (Mr.A) orang Pakistan. Aunt tu angguk dan lepas tu dia cakap,  "Saya tengok you punya muka pun saya tau, you ada mix Arab @ Pakistan. Tengok you punya kening pun boleh tau. Mata you pun cantik. Nanti kalau ada anak mesti cantik wo..." Bila dengar tu aku aminkan sahaja. Moga ada rezeki dan dipermudah segala urusan untuk membina masjid tu nanti kan!



YANG HANTAR TU MINTA AKU TUNGGU TAKUT HILANG NANTI


DAH ADA TAPI MESIN BASUH TU MACAM MANA NAK GUNA. TIADA PAIP DI BAHAGIAN LUAR UNTUK SALURKAN AIR KE MESIN BASUH TU, NANTI AKU TANYA AGEN TU MACAM MANA PENYEWA DULU TU GUNA MESIN BASUH.

28.6.2022 - TAK TAHU NAK MAKAN APA BILA MALA, SUDAHNYA AKU BELI AIR BOBA NI SAHAJA!


 

No comments: