Thursday 12 February 2015

ARTIKEL: 6 CARA TURUNKAN BERAT BADAN PALING MUDAH

 6 Cara di bawah diyakini dapat mengurangkan berat badan juga mengempiskan perut kita yang buncit. Jom amalkan sesama.


(1) Mengunyah gula-gula getah
– Sesiapa yang mengunyah gula-gula getah selama 15 minit setiap sejam di antara waktu makan tngahari (12p.m ke atas) hingga ke makan petang (4p.m-7p.m) telah membakar lebih kurang 60 kalori (8 grams) berbanding daripada mereka yang tidak memakan gula-gula getah.

(2) Minuman Jus Sayuran / Buah
– Dalam sebuah kajian terhadap 81 orang dewasa, dengan meminum jus sayuran rendah natrium setiap hari, risiko penyakit jantung dan diabetes dapat dikurangkan.Mereka juga akan kehilangan 4 pound selama 12 minggu, berbanding minuman rendah lemak yang lain hanya kehilangan 1 pound.

(3) Minum Teh hijau
– Sesiapa yang mempunyai masalah kegemukan atau obesiti, dengan melakukan senaman dapat membakar 3 pound lemak atau lebih dan 7 peratus lemak masalah perut buncit dapat dikurangkan dengan meminum teh hijau. Anda juga dinasihatkan untuk mengelakkan minuman yang manis dan bergas.

(4) Tidur secukupnya
– Hasil kajian daripada 32 orang pelajar musim panas Hendrix College di Conway, Arkansas selama tiga minggu menunjukkan bahawa mereka yang tidur satu atau dua jam tambahan dapat menurunkan lebih kurang 300 kalori (1.4 grams).

(5) Pengambilan Cendawan dalam makanan
– Menurut daripada hasil kajian kesihatan Johns Hopkins Bloomberg School, para penyelidik menganggarkan bahawa jika anda menggantikan daging kepada cendawan sekali seminggu, anda boleh kehilangan 5 pounds dalam setahun.

(6) Mengamalkan Plan diet Simple Untill Six
– Hasil daripada penulisan Mark Bittman, plan diet yang beliau cadangkan adalah dengan mengambil makanan sayuran sahaja pada siang hari (tiada daging, tiada karbohidrat) dan ambil makanan yang berpatutan pada sebelah malam. Ini adalah cara untuk mengurangkan kalori secara semulajadi.


Sumber: kempiskanperutbuncit.wordpress.com

No comments: