Thursday 30 September 2010

HARI BERFACEBOOK


Sebelum ni aku memang ada facebook yang diwujudkan khas untuk seseorang yang dah jadi kacang lupakan kulit. Lepas tu aku memang tak aktif langsung dan baharu ni aku terasa nak buka akaun baharu dan cari kawan-kawan lama. Semalam lepas dah siap sume keje aku pun online internet dan daftar...try punya try akhinya berjayalah aku dengan facebook yang baharu dengan menggunakan nama yg mudah dikenali terutama teman lama yang dah hilang jejak. Bila dah ada apa lagi aku pun dok add satu persatu dan bermulalah satu pencarian di alam maya.


Tengahari tadi aku buka email, adalah sorang dua yang dah add aku kat facebook dorang. Ada yang dah kawin, ada yang dah kendong anak kecil, dan ada juga mereka yang hampir aku sendiri tak kenal. Ngadap skrin tu dekat2 baharu sure dorang tu pernah jadi rakan sekelas aku (tak kiralah rapat ke tidak kan). Kebanyakkan bekas pelajar di sekolah yang hebat dan sekarang juga berkerja yang hebat2. Mulalah terasa rendah diri sesangat tengok dorang tu kan.


Satu persatu aku jejak jumpalah dorang termasuk mereka yang dari sekolah rendah. Bayangkan dari tahun 1997 aku tak jmupa bila tgk dlm ni...Ya Allah jauh beza....hari ni keje menge add (salah guna bahasa jap) dorang je entah bila aku ada masa nak chat dgn dorang pun aku tak tahu.....

No comments: