Saturday 21 November 2015

RCT - BHGN 2 & 3

Masa aku sampai tu belum pukul 2 dan gelap...ada lampu yang suram-suram saja.







Aku sampai dulu dan dorang buat tak tahu..."kaunter ditutup" tak diangkat dari meja dan dorang sibuk berborak...ada sorang mamat tu datang dan dia terus bagi nombor. Kali pertama dulu pun aku pernah terkena so yang ni malas nak tanya, ambik je lah nombor yang dia bagi tu...

Treatment kali ke-2 hari tu dari 2.35 - 3.35 petang dan kali ke-3 pula dari pukul  2.30 hingga 4.00 petang. Kali ketiga ni lama disebabkan perkara berikut: 

  1. Rupanya ni proses yang terakhir (lepas dah habis tu baru jururawat tu bagi tahu lepas ni tak perlu datang. Kalau ada rasa sakit atau sekadar dan check je boleh datang pada waktu pagi).
  2. Berlaku pendarahan kat bahagian yang dirawat tu. bayangkan lah eh....cuba korang bayangkan, Dr. Manal (perempuan/ Melayu Kelantan sebab mulanya aku fikir Manal tu nama....huhuhu) dah buat separuh treatment lepas tu ada pendarahan. Dia godek-godek tak boleh jugak dan dia kena cabut apa yang dia dah pasang kat gigi aku. Lepas dapat injection yang agak menyakitkan tu dan mula rasa kebas dia sambung balik dan kenalah buat dari awal prises tadi. Waktu tu Allah s.w.t. sahaja yang tahu apa yang aku fikirkan.
  3. TIGA kali ambil x-ray gigi sebab gigi aku berlapis dan susah nak capture dan sebenarnya pada waktu tu aku sangat tak tahan nak ke tandas. Tahap gaban punyer!!!! Udahlah sejuk air-cond ditambahan dengan hujan lebat kat luar tu dan ditambah-tambah lagi dengan keadaan klinik tu yang tak ada air dari tengah hari tadi. Ada seorang kakak tu datang dari jauh (Gombak kot) lepas tu tak boleh nak buat treatment sebab air tak ada dan dapat tarikh baharu sebulan dari sekarang. Tak kan gigi dia yang sakit tu boleh tunggu hingga bulan depan kan! Memang tak logik. Lepas tu jururawat tu kata dah telefon 2,3, kali tapi bila akak tu tengok telefon dia memang tak ada 'miss callaed' pun. 
 Harap-harap lepas ni gigi aku akan okey lah walaupun tak mungkin akan okey seperti sediakala kan!

No comments: